Showing posts with label esaimen. Show all posts
Showing posts with label esaimen. Show all posts

04 April 2011

boring day~

ohh..dah sgt boring neh...
 after a looooooooooooong night lasnite..
aku kena divert attention kat benda len.
baru jap td dpt esaimen 10% marks utk OSHA.
haip!!!
rajin ke nk buat?
5 pages je~ (ohh ada mcm belagak disitu???)
ok nvm..
today is just another boring day with cute pics i guess~
google google...
tgk pic tuceng2 yg cumil2 neh..
enjoy~


  
mmg sebijik ah mcm monorail!! (mane kaki dia?)



ohohoh...siyes tanampak tucengnye!!


 
ahaha..another puss-in-boot!! "aku xmo mandi la wey!" (abaikan aurat di blkg tuceng tu ye)



ni amik anak angkat sure x daftar lg dgn jabatan kebajikan masyarakat neh!


 pelakon SANCTUM 2!! hahaha


 sharing secrets!! thats what besties do~ cute!


betapa beratnye tuceng ni smpi statue pon bleh bongok bongkok!


its nice having a friend to talk to...


peluru berpandu versi tuceng? bola versi tuceng? superman versi tuceng?


dlm hidup, jgn biarkan sesiapa pijak kepala kita tau!


i cant see u~~

.
.
.
im just boring...
thats all...


20 March 2011

CBS, IJN dan ...... pakistan??

hi frenz..
after a long day yesterday, now have come the shortest day (which is today, since i overslept.hehe)..
ohhh sunday... please move slowly...
my assignment wasnt finished yet..
tomorrow have to present it to evaluater..
think im dead before time.. hwaaa!!!
my condolescence to my cbs-mate, johari, coz he lost me in this cbs battle..
hehehe..haywire already...

ok nvm..
skip that part..
coz im still alive to finish my entry..
haha..cheating rite? most students lost their souls the moment their lecturer give assignment..(thats my thought!)
becoz i do!! usually not only my soul, also my body got lost once i know who im pairing with in order to finish the task. if i hate them, im totally white tag (other words, dead!)
currently im fine (with increasing white hairs on my head).. finishing my cbs + my entry.. *sigh*
*why am i doing my entry right now??

ok. skip that part.
last week i went to IJN, visiting my uncle who should undergo a heart surgery. 3 arteries identitified harden on his heart causing him lots of pain. the pain got worsen when suddenly the doctor/surgeon who incharge on his case, changed to another hospital without any notice to the patients. 
so what happen is, all doctors are fully booked without out-of-hands cases and now my uncle have to add more burden to the doctors who dont have any idea of what his problem is.
since he already waited for 3 months for the surgery, so he admit himself in IJN for the reason of want to get a doctor to handle his case. thank God that his doesnt have to wait long. after less than a week admitting himself, he undergone the surgery (i dunno who conduct it) and the doctors found that only 2 arteries can be fixed. the other one is so hard that the doctors cant take the risk to fix it too. so sorry for my beloved uncle.
not only that, suddenly his BP turns up-side-down and haywire. from a normal BP to 79/44 mmHg and even to 180/90 mmHg out of sudden. so ICU where he is now. 

today is the 5th days he admitted in ICU and his behaviour changed dramatically from a very sweet and soft uncle to a very petulant man. everything seems wrong for him. he even fought with nurses in the ICU, making them hating us, the family. but yesterday my mom able to talk with one of the nurses, telling that my uncle isnt such a person before and please forgive him for this instance that his pain causing him to act this way.
but at least, he smiled at me on my visit! love u uncle!

im hoping that he'll get better soon and get back his sense and become the nicest uncle that i ever had. even i know that my mom has become so traumatic with ICU since my uncle passed away few months ago in ICU. what i can do is pray for his wellness. may Allah give him the best, since he already had the best with him, his family. Amin.

and now u've come to my point of entry..
ehehe..im so excited to tell u this story.. (coz i cant tell my mom. she'll get mad!)
on my way home last nite, driving alone and targetting to arrive within an hour time..
i was like having fun ALONE...syok sendiri..
since the road is quite empty, with few cars only..
so i managed to drive on the right lane..(not so fast, 110 kmh only)
but im the fastest among others la.. hehe
till a moment, a pink kancil 'sits' in front of me (on the right lane) and didnt even bother about my existance on his back..
haih kancil.. please move away... my BIG car wants to pass....(grunt already)
but that kancil dont give a piece of taik at me.. driving like he own the road!
and a waja was very close at the back of mine.
so nvm la.. i give way to the waja, hoping that he can get rid of the kancil.
but the waja got tension since the kancil doesnt want to move away!
so waja changed to middle lane.. trying another way to memotong kancil.
STILL CANNOT!
i started to laugh watching this scenario, since i was following the waja quite close too..
the waja really uncapable to drive over the kancil.. coz the kancil seems to speed up..
owh... showing your fang aa...( nk tunjuk taring ea... -i know, its a direct translation for u.haha)
when the waja turned to a junction, i was being left with the kancil (not really left by la..)
so i tried to drive over the kancil (which kancil is in the middle lane, and me on the right lane)
for 160++ kmh, i still unable to make it. the kancil is really a crack on weekend's night..
seems like he wants a race.. but seriously im not his match.. *sigh*
but i already laughing when he passing by me...(think he noticed me laughing)

OMG! my english is so terrible that i cant even continue telling u this story in my stupid english!
haha..
please forgive my idiocity.. or idiotness... or just idiot is enough!
do allow me to continue in malay please...
thank you!

so ape yg berlaku afterward is so funny.
kat jalan tu ade trafik lite, 2 lane. kancil tu kat right lane, upon reaching the traffic lite, dia tukar pegi lane kiri. so aku nk taknak terpaksa dok lane kanan. tp aku stop blakang skit dr dia la. takot dia cam sape yg bwk kete mcm tikus kejar kucing nih. huhu.
ingatkan aku slamat. skali dia reverse kete die da...mampos!
selari beb. aku tau, klu aku pandang kiri, mesti akan nmpk dia. so aku pon ke depan skit.
dia folo gak ke depan. time tu mmg aku dah x tahan nk gelak. so aku gelak sambil pandang dia.
mmg expecting budak2 nakal la yg racing memalam minggu neh..
skali tgk???
muka pakistan daaaa!!!
cuak sey aku!
trus aku pandang dpn, telan air liur n pikir ape cara yg aku bleh buat to get rid of him.
so lepas trafik lite tu, dia folo rapat beb! kat dpn aku lak ade kete rosak! pergh..aku nk le ke kanan kn..
tetiba dia dah dok kanan aku, and menghimpit! eish budak ni... kot ye pon nk bg aku langgar kete rosak kt dpn tu pon, kesian la kat aku yg berjantina pompuan ni. sob3. hehe.
so trus aku terbayang aksi2 lasak kete dlm movie tu..
kete bawak lelaju trus tetibe brek mengejut supaya pihak lawan drive terus.. and aku buat!
hahaha.. suke yg x terhingga bila dia yg tgh menghimpit kat kanan aku trus meluncur ke dpn tatkala aku brek dan trus dok kat blakang die. hah! amik kau! ingat aku x terer?? (blagak sey aku)

tp nmpknye dia masih x puas ati.. dia masih cuba utk dok blkg aku.. and himpit aku dr kanan.. and aku pon tatau la ape style lg dia nk buat. tp yg penting, bila dia himpit kanan je, aku brek and dok blkg dia. lama2 tu, dia ingat yg aku dah xde skil lain kot, so dia angkat tgn and trus pecut laju. time tu rase bersyukur yg amat sgt sbb terlepas dr bala. so x la kang ade org pakistan kete pink masuk meminang plak sbb dia tau rumah aku ktne. huhu.

aku tau cite aku ni boring. tp aku sonok ah sbb ade kwn utk racing smlm. syukur gak aku selamat smpi umah. tu yg paling penting sbnrnye. and fakta ttg aku ialah aku takot bila drive lelaju tau. tp smlm tu mcm release tension la konon. hehe.

papepon, tlg jgn tiru ape yg aku buat meskipun aku tau korang lg slalu racing drpd aku. pandu cermat, jiwa selamat. ingatlah orang tersayang ye. lgpun siyes rupa dia mcm pakistan!!!! cuak aiii~
so better be safe than sorry..

tu je kot yg aku eksaited sgt nk cite. hehe. maaf la ye klu aku SS.. yg penting, aku dpt cite. puas ati den!
tata korang~


* syukur la aku x soil my baju kurung. huhu

19 February 2011

barang baik suda sampai~

hohoho..
 mood hepi2 neh~
sbb ape ye??
sbb barang yg ku order dr US suda sampei..
perghhh!!
merasa gak la kn pegang barang ori dr US..
*lap2 dlu air liur yg meleleh kt pipi tatkala tgn menyentuh bungkusan mahal tuh.





tp aku xleh la nk dedahkn barang ape yg baik sgt tu..
cuba pakai dlu, tengok org pasan ke tak??
haha..
bukan niat utk minta sape notice pape changes..
x perlu sume tu..
tu propa je..
membuang masa tayang2 neh..
low profile sudehh..
 yg penting hati puas beb!
Alhamdulillah..

wlupun agak melobangkan purse..
tp duit maseng2 la kn..
beli pape asalkan x hutang...
tu prinsip!
so bila dpt brg, pkai pon sedap.
xde la kena carutan maki hamunan..
ngeh3..   

aku mmg nk ucapkan tengkiyu kat poslaju sbb sudi simpankn parcel ku..
yg sbnrnye bkn direct dr US dgn poslaju..
tp ade la caranye yg halal utk bwk barang baik ni..
x lalu kastam ponn..
sbb kastam tau i amik barang halal..
x memabokkan gitu..
*so mmg aku xkn reveal ah pebende yg aku dpt kn? so ape niat wat post cmni? mmg mkn kutukan je.minta mahap ye korang. sbb aku rase mcm xde sape bace pon.. ehehe..

point kat cni ialah..
sape2 nk order barang dr US n mmg tatawu la camne caranye..
wlupun ramai je yg tawu..
tp utk yg tatawu bley la tanya ye..
x salah..xde bayaran..
sbb tanye je kn..hehe
ok uolss..
nk sambung buat esaimen sat..
*partner esaimen x jwb kol la plak. huhu... tulun2.. 

08 October 2010

EBM ku siap! part aku je la.hehe

salam~

ehehehe..pepagi cenggini larat plak aku nk menahan mata semata2 nk berblogging ek?
saje jek.
btw aku nyer esaimen EBM yg aku ckp aritu tu dah siap!
br je siap. yeay!
esok nk present. td x dtg klas woo.. past 2 days xde klas.
dok kt lab comp n DK1 utk siapkn EBM ni tp x siap gak. sabo je la~
so bila td (khamis ye) x g klas akibat sakit tua yg melampau, tetiba lak Dr Suria wat klas.
haih~ seb bek sempat minta MC tau. huhu
sakit woo.. bygkn bgn pg tetiba xleh gerak bdn. abis cramp muscle kt left flank aku.
nk xnk kena gak bgn subuh kn. tp nk rukuk tu mmg menitis air mata la. sob3
so msg kinah kata dtg lambat. mkn ubat thn sakit then rehat aka tdo. huhu
bgn x lama kendian then g klinik.
Dr tu kata muscle cramp sbb smlm aku g mandi kolam air panas. yeke?
dah sebulan sbnrnye sakit nih tp x seteruk td la kn.
so nk assurance, Dr cek urin. skali ade conet darah. kecoh la kejap Dr tu. haha
wlupun x kecoh sbnrnye. katanya mebi sbb aku nk dtg bulan. ok fine!
wlupun aku tetiba sebut psl batu karang, tp dia kata "Nehi".
so aku pon beredar la dr bilik beliau.
akibat dr sakit + MC, aku pon lgsg x hadir ke HUKM arini. sbb sakit kn. mmg sakit.
balik umah, siapkn EBM. baca jurnal dlm keadaan baring. xleh duduk. rasa mcm menghimpit je kt blkg ni. sabar2~
dah nk ptg skit br dpt ilham dgn bantuan grupmet ku, kinah n anderson. toce toce~

so skrg officially dah siap utk part aku n anderson. sok tggu part kinah je. harapan? siap la esok.
aku grup ke-3. semoga Allah permudahkan presentation kami.
killer tuh! 60% dr mrkh final exam adalah dr presentation esok (arini sbnrnye). cuak wey~
Mudah2an Allah lembutkan hati pemberi markah supaya dia dpt bg markah yg terbaik utk kitorg. AMIN~

ok la ye. nantok amat dah ni. sok nk travel lg. hwaarghh~
nite2..ZZZzzzzZZZzz

05 October 2010

EBM week!!! freak~

salam.

tatau nk wat post ape sbnrnye.
even xde sape kesah ape pun post yg aku wat..
tah la..
yg penting, mggu ni full dgn klas EBM.
EBM tu ape??
EBM = Evidence Based Medicine.
still..ape bende tu??
hmm..wlupun aku x bape terer nk explain..tp ginila..
dia ni mcm persoalan yg across mind korg..
cthnye cmne klu patient ni kena bg ubat B, bkn ubat A.
so utk jwb soalan tu..kena la wat study kn?
amik masa tu..so Dr tu wat la kajian.. baca jurnal yg ada n yg mirip dgn kes dia.
so dr situ tgk la accuracy jurnal tu..leh caye ke x.
so ada paham?
lebey kureng cmtu la..

so this whole day mmg melepak kt lab comp n wat keje.
menurut system group aku, 10 minit masa utk wat keje, 50 minit lg masa utk men game.
hebat x?
so jgn la tanya sama ada keje kitorg dah siap ke blom. haha

btw aritu aku sempat la berborak dgn adik pompuan paling kenit aku kn psl blogging neh..
aku suh dia wat blog.. leh kolek duit.. kot2 qualify masuk mag ke.. sape taw?
but she refused! terkezut aku.
ye la.. zmn skrg ni sume org pon nk femes.. nk tempek muka kt blog..
mana yg chantique tu, blog sure ramai follower..
tp x semestinye cmtu..
ade gak yg x bape tuh, still ramai follower..
mebi sbb hasil tulisan tgn yg menarik.. i loike~
so si kenit ni kata dia malas nk tempek2 muka..
sbb aku tau dia ni kipas-susah-mati utk awex2 cun kt luar sana.
x kisahla tru fb or blog.
admire their beauty kot.
tp tu la.. dia sbg wanita chantique (kt mata aku la) takmo tayang lebey2..
wlupun dia tayang kt fb melebey2. haha
nk cite kesah idup ni bkn feveret dia, katanya.
hmm.. btol2..
ade je org yg cite kesah hidup.. mcm aku la kn..
org suke.. org bace..
kdg2 org x suke pon bace gak..
xtau la nape dgn org2 ni.. huhu

oye.. sbnrnye br aku pasan yg aku nyer blog ni xleh ade follower..
nape yek?
tp sbb aku rasa mcm xde jek org nk follow so x wat pon xpe kot..? hehe
pstu xleh komen lak tu segala post aku!
ala.. aritu time leh komen, xde komen pon.
bila dah xde komen cmni, br nk komen ke?? mmg konfem kering je kn. fuhh
tah ape aku membebel ni.
uniknye lg kn.. bila ade je org seblah meja aku ni yg rajin je nk baca blog aku.
nape x di-interbiu je aku ni dpn2? kn sonang?? hahaha.. gurau jek..
btw exam x lama lg nih..
harapan ku ialah...teeettttttt... (xde?? ahahaha)
well.. aku cuma mampu berdoa..
Ya Allah, berikan yg terbaik kpd ku..AMIN..
so ok la kot..letih ni g massage td (cheewah!)
nyte~