12 June 2011

remote

Skrg ni aku buat posting kat hospital seremban. so knal2 la dgn MA & doktor kat situ. masuk minggu ke-2 aku posting, kebetulan aku buat syif pagi dgn MA sorang ni (nama dirahsiakan). time dah jam 3 ptg tu, dia ckp la..

MA : Jom balik!

Aku : ehh.. dah jam 3. tp mak lmbt lg nk jemput. (sbb mak aku hntr & jemput aku dr hosp. skali lalu gi tmpt keje dia)

MA : ko tinggal katne?

Aku : Kat semban 2. (buat muka kesian)

MA : ha jom la. kebetulan aku nk gi semban 2 gak ni, amik brg.

Aku : err.. xpe ke?? (smbil berfikir kenderaan ape la yg dia bwk ni?? xkn aku nk bonceng moto lak? muka dia lak kompiden je mcm ok klu tumpangkan aku)

MA : xpe. one way je kot.

So aku pon folo. skali terserempak dgn sorg HO kat ED  gak. dia pun tego MA tu..

HO : nak balik dah ke?

MA : aah. buat syif pagi arini.

Pastu HO tu pndg aku yg terkedek2 folo blkg MA tu.

HO : dia ikut ko balik ke? (smbil cuit MA tu)

MA : aah. tumpangkan dia.

HO tu then jalan seblah aku plak.

HO : ade pape ke dgn dia?

Aku : hehe. xde pape. unknown yg kebetulan nk lalu jalan yg sama.

HO : berani eh?? tp xpe. dia pakai uniform. lgpun keje kt cni. papehal jd senang je nk cari dia ni.

Aku senyum je. sbb HO ni x pnah tegur aku sepanjang aku dok melilau dlm ED tu. pandang seblah mata pon x. yg rajin tegur aku ialah doktor yg buat master dan HOD gitu. hehehe.. bole x blagak skit?

Otw tu borak2 kosong je la. Skali bila dah nmpk kelibat umah tu, tgk2 xde kete plak. tp sliding door umah x tutup. ade org ke x nih?? aku dah mula dup dap dup dap cuak. huhuhu

Aku : stop kat umah ni.

MA : ade kunci umah x? mcm xde org je ni.

nak kaver malu punya pasal...

Aku : ade. thanx tau tlg hantar.

MA : no problem. ok bye..

blah je kete dia (nasib baik nek kete. lega den...) aku pon pandang pagar umah..try bagi salam dua tiga kali...sepi je...ade org ke x ni??? kuarkan henpon dan dail no ayah.

Aku : ayah katne? takde orang ke kat umah??

Ayah : ayah kat MPS ni. bawak amin.dia nk interview org utk siapkan esaimen dia.

Aku : sume ikut ke? sliding door x tutup.

Ayah : aah. sume ikut. baru je smpi ni.

aduhhh.. mmg mengeluh x hengat la. camne bleh jd cmni??? aku jalan slow2 ke belakang umah... dok kat tangga pintu belakang... ape ke malang nasib aku.. nk buka pagar pun x boleh sbb xde remote pagar. sob3...

Last call...

Aku : tolong la balik cepat....!!! nak pegi toilet ni!!!!! huhuuhu

Kesimpulannye.. aku akan bwk remote + kunci umah skali lepas ni x kisah la pegi memane. sila jgn riak dgn pagar yg pakai remote. kelak memakan diri...

Tamat.

No comments: