04 July 2012

Ddeokbokki?? Toppoki??

Assalamualaikum & selamat berpuasa kepada diri sendiri dan juga roomate tersayang~ hehe

Ohh ohh... nak cite sebenarnye.. klu seblom ni ade bace entry aku pasal aku craving makan makanan korea, kali ni aku gunakan kesempitan kesempatan yg ada utk mengusha (usha je baru..) kedai yg cik mai maksudkan. sape cik mai? bukan chiang mai ye. cik mai ni errr... aaa.... ummm... ok done. hope korang faham explaination aku. hihi. berrrbalik kepada cite asal. cik mai ni suggest aku utk pegi try ddeokbokki yang aku craving sgt tu kat kedai korea (versi melesia) kat Midvalley. u dono midvalley? u must be from korea then... wuhuuuu~


cite panjang jadi pendek, tu nama kedainye ye. bukan budu klate dehh... tapi dubu2. sebutannye dubu dubu ye. yang part titik in between dubu tu toksah sebut. kang ade yang kata nak pegi makan kat kedai korea midvalley nama dubu-dot-dubu, baik patah balik makan nasi lauk telur dadar je kat umah. huhu. aritu kan beli semangkuk ddeokbokki RM5.90 tapi muak sebab rice cakenye keras skit kat bhgn tengah. harga tu pun sebenarnye bleh mengenyangkan aku dengan nasi goreng yg sodap2 kat AEON nun~

okeh. back to part aku usha. so bila aku kata aku usha, seriously aku usha. 
  1. ade awek bertudung dok makan. tapi ni x menunjukkan tempat tu betul2 halal ye sebab orang islam skarang ni ramai yang langgar je tempat tu halal ke tak, main makannnn je.
  2. tapi..... logo halalnye lupa plak aku nak usha. *FAIL*
  3. suasana tempat makan yang nampak selasa selesa... maksudnye bersih la...
  4. last skali tengok harga makanan sebab nama pun usha kannnn... ohh ohhhh ddeokbokki... mana dikau? tidak ku temu namamu di dalam menu... huhu... okeh rilex jap... usha gambar dalam menu plak, kot2 jumpa gambar ddeokbokki tu ke... muka kena tenang. kalau kalut nampak mcm jakun plak kan. hehe. okeh. berjaya ketemu harganya. patut tak jumpa nama ddeokbokki, dia guna nama kampung dia... toppokki!!!! hahahaha.. aku memang jakun! tapi mahal wehhh. RM13.90!!! 

ehehe... so misi mengusha berjaya. tau harga pun cukupla. sebab time tu perut lapar minta diisi dengan makanan yang konfem kenyang dan murah. hehe. agak berkira ye disitu. ai ni student baaa... so cik mai, mahap eden tak mampu cuba ddeokbokki kat situ. tapi kalau cik mai sudi belanja, jemput je eden bila2 masa ye. kalau eden tgh tido pun eden sanggup bangun demi untuk makanan. haha.

okey la. aku tau korang kuciwa baca entry aku ni. maafla. ni entry orang pokai so usha2 je mampu. nak rating rasa makanan tu tak mampu lagi. haha. segan pulak aku buat entry mcm ni. tapi nak buat camne, ni je yang tangan aku mampu taip pagi ni lepas pekena durian kat gerai depan rumah dgn budak2 emed. fuhhh... D24! lu memang terbaik!

btw untuk sesape area cheras/bandar tun razak/bandar tasik permaisuri yang teringin nak makan durian yang harga kira boleh pakai, boleh la jengah gerai yg buka waktu malam je dekat simpang 4 masjid An-Najihin ye. harga ade la RM8/kilo utk D24. kalau nasib baik, dapat beli 4 biji/RM10, tapi buah comey2 je la. but still D24 okeh. paling cikai durian yg diorang jual ialah D24 so mmg konfem sedap! kalau buah yang korang dapat tu ade mengkal2/keras2 mcm x cukup masak, bagitau je tauke tu balik sbb gerai ni ada sistem warranty oooo. aritu aku buat report durian aku keras, dia ganti dgn sebijik durian lain. x besar mana tapi cukup la bila seulas yang keras, gantinya 8 ulas yang tebal & enak. korang ade??? hehehe. bah okey la. aku dok cite tang makanan pepagi ni, tapi aku puasa. untuk yang berpuasa sekalians, selamat berpuasa ganti. esok jangan lupa rajinkan diri untuk puasa sunat Nisfu Syaaban ye. btw roomate aku baru bagitau yang Nisfu Syaaban ni hari buku amalan kita selama setahun diangkat. ohh ohhh... rekodku sangat x cantik. *SEDIH* rekod yang akan datang harap dapat dicantikkan. AMIN~

bah uolls~ cukup ya...tata~

No comments: