17 November 2012

Korean movie - Couple of Fantasy

Assalamualaikum..

Wahh sakitnye punggung asyik duduk je. Ni sume gara-gara tengok movie korea. Well, I LOVE KOREAN MOVIE ye! Chukkae~ (bajet2 konon maksudnye 'saya suka'). Ngahahaha. Ni baru je selesai tengok movie Couple of Fantasy/Couple in Trouble. 16 jam punye movie, tak ko sakit pinggang? Kusyen pun dah mendap jadinye. Hahaha.


The three main actors in this movie. Memang best lah!

Kepada die-hard-fan korean movie out there yang suke lap-lap air mata tu, movie ni memang recommended! Ni dah kali kedua aku tengok cite ni, tak boring dan airmata masih meleleh! Sob3.. Maka sediakanla sekotak tisu disisi. Kalau takmo membazir, sediakan tuala mandi je. Senang! Tadah kat bawah dagu, toksah lap. Sebab bagi aku macam syok lak nangis2 bagi airmata meleleh. Release tension gitu! Hehe.

Kalau ade yang nak tau sinopsis movie ni, err.. patut ke aku bagitu? Okay fine. Ni pilihan korang. Kalau nak tau sinopsisnye, sila baca perenggan di bawah. Kalau takmau, your journey ends here! Annyo~ (maksudnye 'goodbye')

Sinopsis: Mengisahkan tentang rich woman yang arrogant gila nak mampus, tinggal dengan husband yang terseksa dgn perangainya kat resort diorang. Something happen then pompuan tu hilang ingatan, end up tinggal kat sebuah kampung. So macam mana dia boleh tersadai kat kampung? Kena tengok movie ni. Watak pompuan ni memang hebat, cold-blooded woman gitu. 

Time aku memula tengok movie ni, tengok dengan hubby. Oleh sebab time tu pack dengan kelas/praktikal (i was a student back then), so time free je baru boleh tengok. Addicted tu! Dah abis satu episod, nak sambung lagi episod seterusnye! Esoknye ade orang pegi kelas tak cukup tido. Hamek kau! Tapi bila sampai rumah je, mata buntang tengok cite ni balik. Haha. Secara rasminya aku dah spend 32 hours untuk movie ni. Tahniah nadia! Anda memang hebat membuang masa. Huhuhu.

Kalau korang sangat menghayati movie ni, nanti lama-lama korang akan rasa tak sabar nak tau endingnye. Even it happens to all movie, but this one is another story. Watch it, then you know. Anyway aku masih suka watak Kang Ja, sebab almost in the end tu dia jugakla yang paling wise. 

Haha. Korang tengok dulu baru paham ape maksud aku. Aku takleh paksa korang tengok movie ni tapi kalau kena bagi star, aku bagi 10/10! Yeah! Full marks gitu!

Okayla dah penat. Nak rehatkan mata lak. Merah mata ni, puas nangis. Sampai terlupa mana hubby  aku. Huhu. Hubby.... ohhhh hubby.....~

No comments: