31 December 2009

2009 in memory..

few hours to go b4 1.1.10..
makin cpt masa berlalu..
yg kecik makin besar..
yg muda makin tua..
yg tua...??
makin dijaga n ditatang bagai minyak yg penuh..
sy sayang mak & ayah sy! mmuahhh~!

usia makin meningkat..
study makin tough..
masalah makin byk..
solution?? habuk pun tarak!
hampeh kn?? sakit tul ati aku!hish!!

but still..hidup mesti diteruskan..
dtg la seribu masalah pun..selagi nyawa ni masih ada..
kena la bertahan..tekanan dtg dr sume arah..
masalah yg aku cari..masalah yg aku x cari..sumenye menyerang!
tp yg penting..penyesalan tetap xde penghujungnye.
aku masih menangis..masih meratap..masih meraung..
dosa aku kat orang sgt byk..x kira lg dgn Allah..

utk tahun 2009 ni..
byk sgt insiden yg berlaku..
yg mengalirkan air mata..
yg memecahkan perut dgn gelak tawa..
yg menaikkan kemarahan..
sumenye indah utk dijadikan pengalaman..
tp sume org masih memandang ke arah kesilapan yg tlh dilakukan..
dan mempertikaikan benda yg sama..
berulang kali..
kenapa???
x bleh ke klu lupakan kesilapan tu dan move on??
x bleh ke klu org nk lupakan awk n kesilapan tu??
x bleh ke klu org nk mulakan idup baru dan tanpa kesilapan tu??
x bleh????

nape perlu nk musnahkn idup org yg awk dah musnahkan dulu??
nape perlu nk mengalirkan air mata org yg awk dah alirkan suatu masa dulu??
nape perlu bangkit dan menegakkan sesuatu yg awk sndiri tau..awk x patut buat sume tu??
xde ke belas kasihan d hati awk tu??
xde ke rasa ingin saling memaafi dan membiarkan semuanye berlalu??
indah dulu x bermakna indah selamanya..
luka kat hati ni x semuanya bleh sembuh..
kan..??

dah cukup segala kesedihan yg aku rasai selama ni..
aku nk berdiri sndiri n xmo pndg sumenye lg..
sape yg nk rosakkn life aku tu..silakan la..
aku xkn halang n xkn galakkn..
tp aku serah semuanya pd Allah utk tentukan..
kemana arah tuju idup aku..
semoga Allah bantu aku..kuatkan semangat aku..
utk bertahan dgn semua yg aku hadapi..
AMIN.

so utk mlm new year ni..aku x g memane..mengadu masalah pd yg sudi mendengar..
syukurla masih ada yg syg..masih ada yg waras utk berfikir ttg kebaikan semua pihak..
masih ada yg sudi menjadi penawar kpd racun yg menyakitkan..

apa2pun aku nk minta maaf pd Pn Sar, En Had, Zu atas sume slh silap aku kt korg..

No comments: