14 December 2010

im in mess..total mess!!

aku x tdo lg. nape? aku pon tatau. mata xmo lelap. mebi sbb dh byk tdo kot. mebi. aku menaip dlm gelap. so x bape nk nmpk huruf ape yg ditekan. nk tekan huruf 'b' tp yg ditekan balik2 ialah huruf 'd'. aku mmg x terer bab2 qwerty keypad ni. reti taip 'qwerty' ni pon sbb huruf tu sumenye sebaris. mmg payah menaip dlm gelap!!

tp nape aku menaip dlm gelap?? sbb aku nk menaip tanpa gangguan sape2. sbb aku lg tenang cmni wlupun mata ni nek silau dgn skrin yg bercahaya penuh keimanan di tgh kegelapan mlm ni. time kaseh skrin. aku tau iman aku kurang. tu psl aku gelap x bercahaya. itu patutnye muhasabah pd diri sndiri tp nmpknye jd kebencian plak.

aku agak terkebelakang lately ni. bkn sbb aku tertinggal bas mahupun tren. tp mungkin sbb aku jln slow sgt n org len jln laju sgt menyebabkan aku mmg terkebelakang. dlm erti kata lain, ketinggalan. aku dapati terlalu byk perkara yg aku kesali n aku x puas ati. contohnye?? byk benda yg aku nk tp aku x dpt. contohnye?? tiket g tgk game arsenal live?? ohh tidak! tu bkn benda yg aku nk. aku nk pokok bunga utk landscaping. ye! aku nk bunga! cantek je kn klu tanam bunga susun cantek2 mcm pic kt bwh ni. sob3. cantek sgt. rase mcm nk jd kuceng gulik2 kt situ.


tp nape aku x dpt bunga?? sbb aku cari kt kedai kete kot. btol! siyes aku g cari bunga kat kedai kete. nape? sbb aku akan cari kete paling cantik then folo kete tu pulang ke rumahnye n tgk bunga kt landscape halaman beliau. menarik bukan idea tu?? tp lpas tu sure aku balik umah, pecahkn tabung utk beli bunga yg sama mcm kt umah org kaya tu. sure mahal! even klu murah pun, aku xkn mampu. ok! aku benci bunga! so xde la aku terasa mcm nk cari bunga lg. yeay! setel 1 masalah negara~

seterusnye..aku xnk cite la mslh seterusnya. terlalu rahsia. klu nk cite, korang kena kawen dgn aku dlu. nk? sure tanak. sbb bile dh kawen dgn aku, korang akn rasa tervevan dgn cite2 dongeng aku. hehe. ok xpe. skip bab kawen. lgpun aku x kawen dgn makhluk sejenis. wlupun korang ni kuceng. hehe. ok. x lawak -.-"

ohh kuceng! ye! td nmpk gmbr kuceng tp bkn hak milik aku la. takot plak nk post kt blog ni sbb kuceng ni x cukup sifat. errr... patot ke x ek?? xpe2. klu ade gmbr pelik2 nnt, phm2 je la ye. huhu. btw tetibe aku terpike psl mende ni. xpe ke klu kita bg nama kt kucing nama yg bkn islamik?? mcm alvin ke, jojo ke, lucy ke,dll. x dose ke? kuceng tu x kecik ati ek sbb nama dorg mcm tu?? (mood: serabut tahap 3, sume benda pun nk pk)

oh ye. dlu time dok kat plaza rah, slalu beli air dlm botol. x kesah la botol 1.5L or 5L, janji air mineral utk diminum. smpikn klu membe dtg bilik aku bkn utk pinjam baju, tp utk minta air!! sadis kn? tp nape? sbb air paip yg nk dimasak tu berkarat. ketara kot karatnye smpi melekat kat kettle. persoalan: xpe ke minum air paip yg berkarat tu?? cuak2. mls pk, so beli air mineral botol jek. tp bil air plaza rah x kurang pun. ye ke x kurang? x sure la plak. sbb aku x pnah byr. hehe. so sentiasa terpk psl penapis air. bioaura kah? Rx water kah?? uhh uhhhh... Diamond kah??


ok! bkn diamond yg ini. ini layak dok atas cincin aku je.

tp yg ini.. (skrol ke bawah ye anda)

ni ialah water filter aka penapis air brand Diamond. pnah dgr x? aku tau mende ni pon sbb dlu kwn kolej aku keje part time kat booth Diamond ni. tu cite lama la. tp yg menariknya time memula aku usha tmpt dia keje tu.

time memula dtg tu, dia promot la mende alah ni bagos n wutsoever yg aku jwb dgn i-dont-care punye muke. so, muka aku yg menjawab ye.bkn mulot. tp minah ni semangkit jek nk cite psl diamond ni. tetibe dia dgn gatal tgnnye sembur air kat muka aku. ala.. bkn mcm masukkan air dlm mulut then tersembur time gelak tu. bukan bukan. tp air yg dh ditapis tu dia buh dlm botol yg bleh spray2. diorang jual air dlm botol cmtu! menarik x?? x?? ok xpe. aku pon rasa cmtu gak. so aku x bape nk layan kecuali bg ekspresi terkezut sbb dia lunturkan bedak kt muka aku. hehe.

tp dia kata, air tu bleh pulihkan masalah kulit. si dia buka 1 folder ni n tunjuk testimonial customer dia. aku angguk je. sbb time tu muke licen bak sutera kn. so x kesah la. (insaf. jgn blagak ye) alkisahnye ialah dia kata air tu bagus. tu je aku nk cite sbnrnye. even umah mak aku pon wajib pakai penapis air. seminggu cmtu, mmg kuneng karat ah tapis tu sbb air skrg ni mmg berkarat!!

tu bkn tgn aku so jgn ckp psl aurat ye anda. tu aku pecaya ialah tangan spesis lelaki so bkn aurat. tu juga adalah contoh karat pd penapis air kat umah si anda ni. geli x? tu antara benda yg bleh dielakkan. pastu kononnye cara nk elak ialah beli paip baru. yeay!

so ini paip baru anda!



time beli tu sure lompat2 hepi sbb "paip ni cantek la, bersih n suci". ok. tu sounds merepek to me. even aku akn sebut benda yg sama. huhu. sape x suke tgk paip baru. licen jek. tp...

hah! amik kau! sure x caye kn korang kumur2, basuh muka, mandi, cuci ehem2 korang guna air yg lalu dlm paip suci cenggini!! hehehe. aku pon x caye. so tetibe aku rase mcm nk diy tuka segala paip dlm umah. huhu. patutla rambut aku dh mula perang, xyah pakai pewarna rambut. sob2.. natural jek. hehe

ok! siyes aku serabut. tu psl aku wat entry ni. klu x, entry ni akan jd exit jek. sbb masok dlm draft. so tu puncanya aku nk penapis air. sbb siyes tekak aku sakit dowh bila minom air dr paip yg x ditapis oleh penapis air yg mahal. siyes! aku x tipu. so hadiah kawen nnt sure korang dh tau nk bg ape kn?? (pls jgn bg aku air botol mineral mahupun paip)

sbg ending kpd keserabutan aku pg ni, aku cuma nk ucapkan slmt pg kepada penonton aka peminat game arsenal yg sdg berlangsung skrg yg aku x berminat pon nk tau bape skornye. nk doa yg x baek, kang ade plak yg berkabung 7 hari 7 mlm sbb arsenal kalah. so no komen. siyes xtau cmne org sanggup stay up utk tgk mende tu. xde siaran ulangan ke?? hehe. ingat ni movie kt HBO ke ape. kui3. aku phm. sgt phm. tp slalu je wat2 x phm. sbb geram.

ok la korang. utk janji aku kt atas, ni gmbr kuceng itu. x sanggup aku nk tgk byk kali apatah lg nk attach dlm blog nih. sob3


cian kiti ni. meninggal sebaik dilahirkan mebi sbb x cukup sifat. dia ade 1 mata, xde bulu lgsg n besar dr yg len. Allah xnk menyeksa hamba-Nya. tu yg pasti. tp adek beradeknye sume sehat2. pic ni amik dr fb amy. cowie.

No comments: