19 April 2011

Exam + Emed annual dinner + TENSE!!

okay.
i finished my exam.
gud girl dya.
yes i am.
but is it going well?
hahaha..
only God knows what i did & how 'good' i nailed it.
yes! i nailed my exam paper.
with what?
dont ask me stupid questions.
we all knows that we cant bring sharp tools into the exam hall.
except if pencils & pens are included in list of sharps, thats an excuse.
hehe..
serius aku mengarut.
tp aku x kisah.
sbb aku tgh pening.

ok alls..
entry kali ni adalah tentang exam aku.
teeeetttt!!!
boring ye puan2.
sbb exam sememangnye memboringkan.
dan aku hanya jadi pandai sikit hanya utk exam 3 hari tu je.
mwahahaha.
the rest?
i dont even bother about knowing a thing.
seriusly xde ciri2 seorang pelajar.
tp lg setahun nk grad nih.
mudah2an lulus..
*aku tau korg sure rasa aku x patut je lulus sbb aku malas.sob3*

so enough with exam.
once done exam, batch aku ade big job to do.
organizing a dinner!
annual dinner utk only 50 students.
tu gabungan 3 batch tau!
20 + 13 + 17 students je.
sesungguhnye mmg payah la nk dpt best deal dan murah klu nk buat dinner yg gempak dgn jumlah tetamu begitu.sedih kan?
tp xdela sedih sgt.
kata org, dgn sumbangan yg mencukupi, pasti dapat buat dinner yg ok dgn bayaran yg x terlalu mencekik leher. tp tu kata org la.
oleh sebab pemilihan jawatankuasa dilakukan oleh ketua pengarah, maka AJK mmg x dpt la nk pilih jawatan sesuka hati.
even aku sendiri dpt jawatan yg aku x pnah buat n aku x suka.
iaitu exco protokol.
basically aku bkn jenis org yg berpersatuan.
kat skolah dlu pun aku jd ajk biasa je.
mostly mmg aku tatau ah ape kebaikan jd ajk tertinggi dlm pape persatuan.
until aku kena pegang jwtn exco protokol ni, baru la aku rasa pahit maungnye menjadi seorang exco protokol.

utk sape2 yg pnah jawat jawatan tu & suka, aku mmg tabik ah.
sbb aku pon dah mula suka dgn jawatan ni.
sbb jawatan ni memeningkan.
tp yg aku suka ialah sbb aku buat ni demi utk menaikkan nama baik batch aku.
tu aku pasti!
maybe ade je org yg anggap batch aku ni hampeh & unreliable.
ok fine!
like i care!
but i do care actually.
sbb aku adalah one of the team in this batch.
nape perlu aku biarkan batch aku dihina sedemikian rupa?
okay. org anggap batch aku xkan berjaya organize dinner ni.
so nape perlu aku biarkan anggapan org tu jadi kenyataan??
nope! never ever ever ye puan2.

aku ade maruah.
so do my batch.
i love my batch.
sbb bersama dorg la aku melalui susah & senang sbg seorg paramedic student.
tp nape perlu ade org2 yg turut 'berminat' nk hancurkan batch sendiri?
serius aku geram!
semua org ada jawatan masing2.
nape x jalankan tugas seperti yg diamanahkan?
utk program lain yg x berkaitan dgn emed & batch sendiri, bleh je buat.
tp bila ade kaitan dgn emed & batch sendiri, pergh!!! mmg buat taik je.
aku tau dinner ni xde klas.
tp ape salahnye participate??
banggakan batch sendiri.
bkn hancurkan! 

dinner ni on friday. lg 3 hari ok!
dlm keadaan camni tetiba ade plak exco yg back off dgn alasan yg merepek!
klu ye pon nk back off, bg la alasan munasabah.
klu ko kata ade sape2 ahli keluarga meninggal yg memang BETUL2 meninggal, aku rasa semua orang bleh consider. tp ini tidak!!
nape orang mcm ni selalu je menyusahkan semua orang???
bila dia jadi pengarah program, tau je push org.
tp dia lupa kot kesusahan menganjurkan aktiviti bila exco buat taik!
lupe ke??
ke sbb dia rajin push org dan org menyampah kena push, org buat jugak.
tp bila batch sendiri?
ke kubur lagaknye.

aku tau, hidup ni ade 'up & down' nye.
cuma nape x permudahkan urusan org bila ko bleh permudahkan?
nape perlu bg seribu satu alasan?
dgn org lain, ko bleh je jd baik. senyum sampai ke telinga.
tp dgn batch sendiri, taik ko bagi ek??
mmg tu ke sifat2 mahmudah yg ko blaja??

ye. mmg aku geram. dan aku marah.
sbb aku tau org2 camni bleh membantu.
tp jgn ingat, tanpa bantuan korang dinner ni xkn berjalan lancar.
sbb korang bknnye org penting sgt.
klu korang nk tau ape rasanye disukai orang, just permudahkan urusan orang.
x susah pun.
bila kita permudahkan urusan orang, Allah akan permudahkan urusan kita.
ingat tu!
maybe org2 camtu patut pegi klas motivasi dgn kerap.
sbb dorg adalah manusia yg sentiasa bg mcm2 alasan dlm hidup ni.
aku percaya org2 camni xkan dipermudahkan urusannya.

wahh!
mmg bengang sgt statement2 aku tu.
sbb aku sgt bengang.
aku x pnah jumpa org2 camni dlm idup aku.
so bila Allah tunjukkan pd aku bahawa wujudnya manusia2 camni, baru aku tau.
aku sedar yg hidup kita x sentiasa indah.
dan x semestinya org sekeliling kita ni baik dgn kita.
so satu cara utk pastikannya ialah dgn berlaku baik pd org sekeliling.
x susah pun.
klu korang bleh baik dgn org lain, mcm tu juga caranye.

ohh!!
maybe sbb org2 lain xtau kot perangai buruk org2 camni??
hmm.. maybe tu salah satu penyebabnye!

"dpn org lain, tunjuk baik.
dpn aku, buat taik!"

yeay!
kan dah jd pantun 2 kerat~
aku suke, aku suke..

yg pasti, aku sayang kawan2 aku yg baik dgn aku.
yg x baik tu pastinye sbb dorg banyak buat taik dgn aku.
so talk to the hand lah ye..
the dinner is on even u'r off.
remember that!

semoga ALLAH bagi balasan yg setimpal pada manusia2 camni.
AMIN..



No comments: