09 February 2011

rumah hantu....?? siri 2 ye.

hi allz~
seblom saye terlupa, meh la saye ucapkan selamat pulang dr bercuti tahun baru cine ye. saye yakin ande2 sume sude puas bercuti ye. ehehe. ape kess lak nk ber'ande2' ni. mcm terlebih sopan santun lak kn. woopss! so not me~

ok2. ucapan tahun baru cine ni saye nk tujukan pd kwn sekelas yg phm n reti ckp cine yaitu yap! wahai yap, ko je la yg akak knal n akak ingat yg reti ckp cine n sambut thn baru cine ni. hehe. suddenly ilang plak memory card dlm pale saye ye. biase la. cuti lama sgt! ewaaahhh~

tp tu bkn isunye. berdasarkn tajuk yg ditaip di atas nun.. (sile scroll ke atas klu lupe tajuk ye) ..nmpknye bebelan kali ni ade la kaitan dgn bebelan sebelomnye. tatau ape yg sebelomnye? sile klik sini utk mengikuti episod yg tlh anda missed. dah mcm cite bersiri yek? boring? bleh hentikan pembacaan sikalang juga dan mula buka buku skolah ye. x boring? sbb dh boring bace buku skolah kn? hikhik.

sbnrnye xde ape yg menghantukan sgt dlm siri ni. cuma sbb pd ari jumaat yg lalu mak saye tlh menjadi seorang menantu yg rajin. nape rajin? dia ajak kitorg sume pulang ke rumah nenek. ohhh sonotnyeeeeeeeeeeee balik tampung!!! hehe... kami melonjak kegembiraan (secara zahir) sambil mengalirkan airmata menangis sengsara (melalui batin) kerana mak tetibe teringin nk pulang ke rumah yg scary itu. euwww~ i x geli ye. tp i takot jeww~

ye! mmg aku pentakot! so what?? huhu. aku admit yg aku ni pengecut. so balik umah nenek bknla idaman atau wishlist aku lpas aku dgr mcm2 cite psl umah tu. citenye seperti ber-ikut:

1)ever since nenek aku gi haji ( yg aku pon x ingat bila), umah tu terbiar kusung xde penghuni. so kebetulan lak ade la adik2 ayah aku yg tinggal kat area2 tu gak. maka diorg mengarahkan anaknya utk pergi la pasang lampu kt umah neneknye. kn x elok umah tu gelap jew. so si anak yg patoh ni pon pegi la prenggg nek moto kapcai yg dah dimodify ke umah berkenaan. sampai di halaman, umah tu maintain cun jer. xde pape yg mencurigakan. tapi! tatkala si anak menghampiri pintu rumah untuk masuk ke dlm, tiba2 tingkap kat tepi pintu tu terkuak sendiri. apabila si anak pandang ke arah tingkap, dpt dilihat jari2 yg super buruk sedang kuak tingkap tu! dgn kelajuan superman yg hanya dimiliki warga kriptonian, si anak berlari ke arah kapcainya dan tros prengggggggggggggg dgn laju maju balik ke umah daddynya. kat umah, si anak yg berjantina lelaki, tinggi dan macho ini sanggup merendahkan ke'macho'annya dan tros cite detik2 mendebarkan tu pd daddynya. sejak itu, si anak takmo pi umah tu lg sorang2. tp! adakah itu bermaksud yg si anak sanggup pergi sekiranya berteman??? hehehehe...

2) berdasarkan cite di atas, korang mesti la sure kn yg si anak tu ada daddy. so klu ada daddy, mestila dia pon ade mummy kn. so aku dgn tatau detailnye tp nk gak cite, si mummy ni plak pegi ke umah nenek utk idupkan lampu. tp tatau ah dia pegi lpas si anak ke atau seblom si anak pegi umah nenek. umah nenek aku ni ade 2 tingkat. bukan 2 tingkat ala2 banglo tu ye. jgn bayangkn yg indah2 sbb umah nenek aku lebey indah dr itu. umah nenek aku ni jenis umah atas. maksudnye umah tu disokong oleh tiang2. so bleh la lepak2 bwh umah kn. tp dapurnye kena turun ke bawah atas tanah. so aku anggap tu 2 tingkat la. so ade 1 tangga yg menghubungkan tingkat atas ruang tamu tu dgn tingkat bawah bahagian dapur tu. alkisah...tatkala si mummy ni masuk ke umah tu ikut pintu dapur, dia x mengalami keadaan seperti si anak. sebaliknya si mummy dpt masuk dgn tenang, aman dan damai. tetapi! apabila dia sudah masuk ke dapur dan tatkala dia melihat ke arah tangga, ada seorang pompuan berambut pjg, baju putih (baju standard) sedang duduk kt tangga sambil sikat rambut. mukanya??? jeng jeng jeng!!! aku pon tatau. ehehe.. so si mummy pun cpt2 la kuar dr umah. (uish..tetibe meremang lak bulu2 aku. huhu)

3)  pd cuti tahun lalu (klu aku x silap la kn), famili aku balik kampung tanpa aku. aku pon tatau mane aku pegi time tu. pegi kem bomba kot. ok x kisah la kn. tp yg penting, aku xde di tempat kejadian. umah nenek tu mcm biasa la kn. x berpenghuni time famili aku datang. nenek pon ade skali. kira mcm nenek pon br nk jejak kaki kt umah dia la. so umah tu mmg the best place to stay ah lpas dgr cite2 seram tu. hehe. syukur aku takde. alkisah.. pabila malam menjelma, mak, n adik bradik aku yg len tdo kt tingkat atas. lantai tingkat atas tu papan je weh. x men ah simen2. xde bajet. bile jln je mesti bunyi2. tatau ah bile nk roboh. huhu. so diorg ni tdo kt atas lantai je. ade alas toto ke eh time tu? aku pon x sure. tp yg penting, dorg tdo atas lantai la kot dlm keadaan kaki ke arah pintu tangga ke dapur. tgh2 malam gitu, si biha ni terjaga. tatau sebab apa. skali dia dgr n rasa lantai tu mcm kena hentak2 kat area pintu tangga tu. btol2 kat hujung kaki dia! perghhhh!!! sesedap teh tarik wa cakap lu. dia punye ketar...x usah bayangkan la! rase mcm ade 'cik kak' yg tengah lompat2 kat ujung kaki tu! huhuhu.. si biha ni bantai tutup mata je. dah takot cmtu, camne nk tdo kn? tah bape lama dia bertahan supaya 'cik kak' tu x perasan yg dia dah terbangun. at last, lelap gak akhirnya tp tah bape jam slps menahan diri. cian sungguh. esok paginye, mak tegur biha sbb mak tgk biha mcm ngantuk x cukop tdo je. skali biha ckp la pe yg  dia alami. rupa-rupanya mak pon terjaga time tu sbb hentakan tu kuat sangat! alahai mak minah.. xde tmpt len ke ko nk men tengteng?? (siyes aku makin seram!)

okeh?? tu antara story mory yg saye dpt kumpol utk korang. n sebab tu la saye jd pentakot neh. dgn memikirkan cite2 tu + kata2 ayah yg mmg je mulutnye xde insuran, mmg saye teringin sgt nk telan ubat tdo supaya x terjaga mlm2. x sanggup den! mlm tu secara berjemaah, maka bentang la toto kat atas lantai dapur. dapur agak luas so byk la ruang nk melepakkn diri ala2 buaya ye. disbbkn takut nk tdo kt tepi skali, maka saye bertarung dgn mak n biha utk mendapatkan tmpt tdo kt bhgn tgh. x sanggup tau nk tdo kt tepi skali. dkt dgn tingkap. n dekat dgn cermin tmpt 'cik kak' tu suke berhias, kata nenek. cittt!!! tp sbb suha mcm xde feeling sgt dgn mende2 ni maka beliau meng'offer' diri utk tdo kt tepi. yeay! hepi hepi!

at last saye berjaya gak tdo! huhu. camne saye tau saye berjaya tdo? sbb endingnye saye terbangun. cuak sey! sbb saye bgn time sume org tdo lg. jam 2 pg beb!!! ahhh...camne ni...saye prasan saye terbangun pon dlm posisi tdo telentang kepala mengadap ke siling. cuak sey. mcm2 dlm kepala saye. terbayang 'cik kak' tgh pandang saye. eeeee!!! i hate!! bayangan sendiri lg menakutkan la dr realiti. cisskek btol! so dgn slowmotionnye saye pura2 menggeliat bajet 'cik kak' tatau yg saye dah terjaga n trus saye sembam muka ke bahu biha kt seblah kanan saye. saye cuit2 bahu dia, saye cubit2 sbb nk bg dia terjaga. skali tu biha gi tarik selimut tutup muka then dlm keadaan mata tutup rapat, dia tanya "nape?"

yess!! misi berjaya utk bgnkn biha. hehe. tp biha pon x sanggup nk buka mata utk pandang mane2. takot punye psl. utk pg tu je ade 2-3 kali saye cubit biha nk bg dia bangun. mmg dia menyumpah ah sbnrnye nape saye kejut dia. tp bila takut2 ni kena la ade teman kn? syukur xde pape yg pelik berlaku mlm tu. huhuhuhu. mmg perasaan + cite2 menyeramkan tu yg bg saye pk bkn2. tp klu mak ajak lg balik kampung, i say no la mom. i takot!!

No comments: