05 October 2010

EBM week!!! freak~

salam.

tatau nk wat post ape sbnrnye.
even xde sape kesah ape pun post yg aku wat..
tah la..
yg penting, mggu ni full dgn klas EBM.
EBM tu ape??
EBM = Evidence Based Medicine.
still..ape bende tu??
hmm..wlupun aku x bape terer nk explain..tp ginila..
dia ni mcm persoalan yg across mind korg..
cthnye cmne klu patient ni kena bg ubat B, bkn ubat A.
so utk jwb soalan tu..kena la wat study kn?
amik masa tu..so Dr tu wat la kajian.. baca jurnal yg ada n yg mirip dgn kes dia.
so dr situ tgk la accuracy jurnal tu..leh caye ke x.
so ada paham?
lebey kureng cmtu la..

so this whole day mmg melepak kt lab comp n wat keje.
menurut system group aku, 10 minit masa utk wat keje, 50 minit lg masa utk men game.
hebat x?
so jgn la tanya sama ada keje kitorg dah siap ke blom. haha

btw aritu aku sempat la berborak dgn adik pompuan paling kenit aku kn psl blogging neh..
aku suh dia wat blog.. leh kolek duit.. kot2 qualify masuk mag ke.. sape taw?
but she refused! terkezut aku.
ye la.. zmn skrg ni sume org pon nk femes.. nk tempek muka kt blog..
mana yg chantique tu, blog sure ramai follower..
tp x semestinye cmtu..
ade gak yg x bape tuh, still ramai follower..
mebi sbb hasil tulisan tgn yg menarik.. i loike~
so si kenit ni kata dia malas nk tempek2 muka..
sbb aku tau dia ni kipas-susah-mati utk awex2 cun kt luar sana.
x kisahla tru fb or blog.
admire their beauty kot.
tp tu la.. dia sbg wanita chantique (kt mata aku la) takmo tayang lebey2..
wlupun dia tayang kt fb melebey2. haha
nk cite kesah idup ni bkn feveret dia, katanya.
hmm.. btol2..
ade je org yg cite kesah hidup.. mcm aku la kn..
org suke.. org bace..
kdg2 org x suke pon bace gak..
xtau la nape dgn org2 ni.. huhu

oye.. sbnrnye br aku pasan yg aku nyer blog ni xleh ade follower..
nape yek?
tp sbb aku rasa mcm xde jek org nk follow so x wat pon xpe kot..? hehe
pstu xleh komen lak tu segala post aku!
ala.. aritu time leh komen, xde komen pon.
bila dah xde komen cmni, br nk komen ke?? mmg konfem kering je kn. fuhh
tah ape aku membebel ni.
uniknye lg kn.. bila ade je org seblah meja aku ni yg rajin je nk baca blog aku.
nape x di-interbiu je aku ni dpn2? kn sonang?? hahaha.. gurau jek..
btw exam x lama lg nih..
harapan ku ialah...teeettttttt... (xde?? ahahaha)
well.. aku cuma mampu berdoa..
Ya Allah, berikan yg terbaik kpd ku..AMIN..
so ok la kot..letih ni g massage td (cheewah!)
nyte~

No comments: