14 October 2010

isu semasa.. ("~") pt. 1

salam.

agak mengantuk dah time2 cenggini sbnrnye disbbkn oleh trip yg sgt je meletihkn. trip ape? ke mana? hohoho... itu dlm diari buku oke! xleh masuk diari blog sbb x diiktiraf. kui2
btw mcm2 benda yg aku terfikir sepanjang bbrp ari ni. ttg ape? mcm2! meh mula dgn yg pertama ye.

1) aritu time aku tgh duduk kt satu tmpt ni, aritu jumaat tau n time tu ramai lelaki yg beragama Islam sdg berada d masjid utk menunaikan solat Jumaat. tau kn ape hukumnye utk lelaki yg meninggalkn solat jumaat? yg aku tau, 3x berturut2 x g, hatinya akan menjadi gelap. Wallahua'lam cmne gelapnye hati org tu tp yg penting, mula la keras kepala @ lebih ke arah yg gelap. pastu kn, time tgh duduk dendiam tu, aku nmpk ade few ladies ni kt dpn aku (dlm jarak 30 meter cenggitu) kulu-kilir dgn hmpir setiap lelaki yg lalu dpn diorg. tp x semua la. agak2 mcm lelaki tu tua je, muka mcm haprak je (bg aku la.huhu), sume dorg folo. jln kt seblah tu. pakaian dorg xde la seksi sgt tp cukup utk menambah dosa aku sndiri sbg pompuan yg memandang. sob3.

ade skali ni aku nengok, minah ni smpi block jln sorg mamat ni smpi mamat ni hanya ada dinding tmpt dia bersandar dek tindakan minah ni. agak agresif di situ! tp mamat tu berjaya meloloskan diri. ade lak mamat melayu kot, (xmo ah ckp diorg Islam n tuduh diorg x g solat Jumaat) terpusing2 kt area minah2 tu. yg aku pk, diorg cuba nk tarik perhatian minah tu. they did it! pergh! aku mmg terer. bila minah tu ckp sumthing dgn dorg smbil tunjuk tingkat atas, dorg senyum2. puas kah? xtau ke org tgh solat jumaat kt masjid, awk bley berlegar2 kt kwsn cmtu?? utk ape kah? aku pon tatau. siap ade minah yg sanggup lambai2 mamat yg ade kt dlm lori. desperado sgt kah? mamat dlm lori tu plak, klu bkn sbb keje, agaknye dah lama turun kot. *geleng kepala*

menarik pemandangan tu tp memedihkan mata aku. bkn stakat minah2 tu punya aksi je yg kasi pedih mata, tp aksi2 mamat2 yg kelihatan mcm melayu dan islam yg bleh kulu-kilir time org tgh solat jumaat. ape kessss la?? bila solat yg itu pun diorg x mampu nk disiplinkn, cmne diorg bila jd ketua keluarga ye? i wonder~ (terpaksa la pk baik, selagi x cukup 3x tinggal, x ape2 kot? naifnye!)

yg ke-2?? ade td kt dlm otak aku. nnt agak2 aku mcm dah ingat, aku lepaskan ye. skrg dia dah nyuruk kt cerebellum kot, cari tmpt sunyi utk tdo. hehehe. ok la. sbb dia nyuruk, aku pun nk nyuruk gak. tdo dlu ye. nite2.

No comments: